Skip to content
ارز دیجیتال ترون (TRX) چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

ارز دیجیتال ترون (TRX) چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

ترون یک پلتفرم بلاکچینی است که به منظور ایجاد یک بستر برای اجرای قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) توسط توسعه‌دهندگان و اجرای دارایی‌های دیجیتال به صورت غیرمتمرکز ایجاد شده است. این پروتکل از فناوری بلاکچین به عنوان زیرساخت اصلی استفاده می‌کند و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که قراردادهای هوشمند پیچیده‌تر را اجرا کرده و دیگر دارایی‌های دیجیتال را در قالب توکن‌های متنوع صادر کنند. ترون تلاش می‌کند تا با افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌ها، یک زیرساخت قوی و مقرون به صرفه برای اجرای دارایی‌های دیجیتال و قراردادهای هوشمند در دنیای ارتباطات مالی را ارائه دهد.

پیشنهاد مطالعه: استخر استخراج ( استخر ماینینگ) چیست؟ آن چه باید در مورد استخر استخراج بدانید؟

ترون چیست؟

ترون یک پلتفرم دیجیتال غیرمتمرکز مبتنی بر زنجیره‌بندی با قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند است که ارز دیجیتال خود را به نام ترونیکس یا تی‌آرایکس (TRX) دارد. تاسیس شده در سال 2017 توسط یک سازمان غیرانتفاعی در سنگاپور به نام بنیاد ترون، این پلتفرم هدف دارد یک سامانه سرگرمی جهانی را برای به اشتراک گذاری فراگیر و بهاگزین برای محتوای دیجیتال ارائه دهد.

ترون اولین بار اصلی در بازار آسیا معرفی شده بود، اما اکنون به صورت جهانی فعالیت می‌کند. تا اوت 2023، این پلتفرم حدود 180 میلیون حساب کاربری داشت.

ترون توسط جاستین سان، که در حال حاضر مدیرعامل آن است، تأسیس شده و دفاتر آن در سنگاپور و سانفرانسیسکو واقع شده‌اند. سان که در سال 1990 متولد شده است، همچنین مدیرعامل بیت‌تورنت، برنامه‌ای برای به اشتراک گذاری فایل، است.

ترون یا trx چیست؟

هدف از ساخت ارز دیجیتال ترون چیست؟

هدف اصلی ایجاد ارز دیجیتال ترون، ایجاد یک بستر بلاکچینی قدرتمند برای اجرای قراردادهای هوشمند و مدیریت دارایی‌های دیجیتال به صورت غیرمتمرکز و کارآمد بوده است. ترون به عنوان یک پروتکل بلاکچین، توسط توسعه‌دهندگان قابل استفاده است و قابلیت ایجاد توکن‌های متنوع و اجرای قراردادهای هوشمند پیچیده را فراهم می‌کند.

این ارز دیجیتال به دنبال افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌ها به منظور بهبود عملکرد در حوزه انتقال دارایی‌های دیجیتال و ارائه یک بستر مطمئن و شفاف در دنیای ارتباطات مالی است. همچنین، ترون به دنبال ایجاد امکاناتی برای انتقال و مدیریت دارایی‌های دیجیتال به صورت هوشمند و قابل اعتماد است تا در جهت توسعه صنعت بلاکچین و ارز دیجیتال برای جوامع جهانی گام بردارد.

پیشنهاد مطالعه: ارز دیجیتال چیست و نحوه کارکرد آن چگونه است ؟

درک ترون

ترون از ویژگی‌های زنجیره‌بندی و فناوری شبکه همتا به منظور حذف واسطه استفاده می‌کند و به خالقان محتوا این امکان را می‌دهد تا اثرات خود را مستقیماً به مصرف‌کنندگان بفروشند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی برای ایجاد برنامه‌ها استفاده می‌کنند که در پلتفرم ترون میزبانی می‌شوند.

واحد پول استفاده شده در شبکه ترون ترونیکس یا TRX است. کاربران از TRX برای پرداخت مستقیم به خالقان محتوا برای دسترسی به برنامه‌هایشان استفاده می‌کنند. خالقان محتوا هزینه تراکنشی به ترون پرداخت نمی‌کنند (تراکنش‌های TRX همچنین در پلتفرم رایگان هستند).

کاربران می‌توانند دارایی‌های رمزارزی خود را در یک کیف پول دسکتاپ، موبایل یا سخت‌افزاری ذخیره کنند.

ترون و زنجیره‌بندی اتریوم

ساختار شبکه ترون به اندازه‌ای با پلتفرم اتریوم مقایسه شده است و از برخی از اجزاء اساسی مشابه، نظیر دپ‌ها، قراردادهای هوشمند و توکن‌ها استفاده می‌کند. در واقع، این پلتفرم به خاطر شاید “زیاده روی” از اصول بنیادی خود به جای ساختن آنها مورد انتقاد قرار گرفته است.

نشانه‌هایی وجود دارد که ترونیکس و اتریوم به عنوان رقبای بازار ترید ارزهای دیجیتال در حال رقابت با یکدیگر هستند.

به گزارش کوین‌دسک در ژوئیه 2021، این ممکن است یک نشانه دیگر باشد که تریدرهای رمزارز به طرز فزاینده‌ای به زنجیره‌هایی می‌پردازند که هزینه‌های تراکنش ارزان‌تر و سرعت آنها سریعتر از آنچه در اتریوم یافت می‌شود را فراهم می‌کنند،.

 

طبق اطلاعات کوین‌مارکت‌کپ، تا 16 آگوست 2023، رمزارز TRX در رتبه دهم ارزهای دیجیتال از لحاظ مارکت‌کپ قرار داشت. قیمت آن 0.0756 دلار بود که مارکت‌کپ به ارزش 6.8 میلیارد دلار را نشان می‌داد. بیشترین ارزش آن در تاریخ 4 ژانویه 2018 با قیمت 0.3004 دلار بود.

پتانسیل ترون

ترون به عنوان یک چالش مستقیم برای صنعت رسانه‌ها، از جمله غول‌های مبتنی بر وب مانند آمازون و نتفلیکس، ایجاد شد. شعار آن “وب را غیرمتمرکز کن” است و هدف آن کنار گذاشتن واسطه شرکتی از فرآیند مصرف رسانه است.

به غیر از افزایش فعلی رمزارز، بدون شک موفقیت آینده آن تا حدودی به کیفیت برنامه‌هایی که به کاربرانش ارائه می‌دهد، وابسته است.

ترون و زنجیره‌بندی اتریوم

برترین کیف پول های مناسب ترون یا trx

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال TRON (TRX) شامل چندین گزینه می‌باشند که انتخاب یکی از آنها بسته به نیازها و ترجیحات کاربران مختلف متفاوت است. در اینجا تعدادی از بهترین کیف پول‌های TRON ذکر شده‌اند:

  1. کیف پول TRONLink:

    • یک کیف پول نرم‌افزاری که به کاربران امکان مدیریت آسان توکن‌ها و دارایی‌های TRON را می‌دهد. TRONLink برای مرورگرهای وب مختلف نیز در دسترس است.
  2. کیف پول Ledger Nano S:

    • یک کیف پول سخت‌افزاری که امنیت بالا و قابلیت نگهداری ایمن توکن‌های TRON را فراهم می‌کند. این کیف پول جهت نگهداری دارایی‌های دیجیتال به صورت آفلاین استفاده می‌شود.
  3. کیف پول Atomic Wallet:

    • یک کیف پول نرم‌افزاری چند ارزه که از TRON نیز پشتیبانی می‌کند. Atomic Wallet امکان مبادله توکن‌ها، انتقال سریع ارزها، و مدیریت آسان دارایی‌های دیجیتال را فراهم می‌کند.
  4. کیف پول TronWallet:

    • یک کیف پول نرم‌افزاری مخصوص TRON که به کاربران امکان ارسال، دریافت، و نگهداری توکن‌ها را با ویژگی‌های امنیتی مناسب فراهم می‌کند.

مهم است که کاربران هنگام انتخاب کیف پول، امنیت، سهولت استفاده، و پشتیبانی از توکن‌ها را در نظر بگیرند. همچنین، اطمینان حاصل شود که کیف پول انتخابی با شبکه TRON سازگار است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات

ویدیوهای مرتبط

محاسبه‌گر سود

بیت کوین

هش‌ریت (TH)

درآمد برای 1 روز با در نظر گرفتن هزینه استخر
BTC = USD
ساعت
روز
هفته
ماه

بزودی …