Skip to content
نرخ تأمین بیت‌کوین منفی شده است، اما آیا معامله‌گران به سمت منفی ( یا شاخص خرسی )متمایل شده‌اند؟

نرخ سرمایه بیت کوین منفی می شود، اما آیا معامله گران روند نزولی در پیش میگیرند؟

قیمت بیت‌کوین همچنان کاهش می‌یابد، اما جریان ورودی به ETF ‌های بیت‌کوین به ارزش ۲۵۱ میلیون دلار نشان‌دهنده قدرت بازار است. بیت‌کوین در تاریخ ۲۰ فوریه بالاترین قیمت روزانه خود را در بیش از دو سال گذشته ثبت کرد، اما مقاومت ۵۲٬۵۰۰ دلاری چالشی سخت‌تر از انتظارات بود که باعث ردشدن زیر ۵۱٬۰۰۰ دلار در تاریخ ۲۳ فوریه شد.

نرخ تأمین قراردادهای آتی بیت‌کوین به طور موقت نشان داد که در تاریخ ۲۲ فوریه تقاضای بیش از حد برای مواضع کوتاه وجود داشته است که باعث شایعه‌هایی درباره احتمال نیروی منفی بیشتر شد.

باتوجه‌به اینکه بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ با ۳۳٫۵ درصد افزایش روبرو شده است، احتمالاً خرس‌ها دلتنگی چندانی ندارند، اما برخی تحلیل‌گران معتقدند که بازار با سرمایه‌گذاری یک تریلیون دلار در سطح ۵۰٬۹۳۰ دلار ممکن است بالاترین نقطه محلی خود را نشان دهد. این سطح در واقعیت ارزش و خصوصیت‌های بیشتری را به جز اینکه یک عدد گرد است ندارد، اما توجه رسانه‌های اصلی ممکن است ترس در بین سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

جریان ورودی به ETF بیت‌کوین احتمالاً قیمت بیت‌کوین را تعیین می‌کند. تحلیل‌گران و معامله‌گران دلایل مختلفی برای توضیح اصلاحیه بیت‌کوین ارائه داده‌اند، از جمله اختلافات در شاخص قدرت نسبی (RSI)، جدایی از سهام مرتبط با بیت‌کوین، و کمبود تکانه مثبت ۶۰ روز قبل از هاوینگ، تا اینکه حدود ۲٫۵ درصد از تأمین احتمالی نزدیک سطح ۵۱٬۵۰۰ دلار خریداری شده است.

بااین‌حال، هیچ یک از این فرضیات قدرت نخواهند داشت اگر جریان خالص به ETF بیت‌کوین ادامه داشته باشد. در تاریخ ۲۲ فوریه، جریان خالص در ETF ‌های بیت‌کوین مدرج در بورس‌های ایالات متحده به میزان ۲۵۱ میلیون دلار بود که بازگشت ۳۶ میلیون دلار جریان خروجی از روز قبل را معکوس کرد.

پیش‌بینی‌کردن تقاضا برای ETF بیت‌کوین تقریباً غیرممکن است، بنابراین توجه باید به معیارهای معاملاتی منتقل شود تا بررسی شود آیا معامله‌گران پس از چندین تلاش ناموفق برای حفظ قیمت‌ها بالاتر از ۵۲٬۵۰۰ دلار به سمت منفی کشیده‌اند. قراردادهای دائمی، همچنین با نام جابه‌جایی معکوس، شامل یک نرخ تعبیه شده است که هر هشت ساعت بازنویسی می‌شود. در اصل، نرخ منفی نشان‌دهنده ترجیح بر دسترسی به سطح بالاتری از وسایل اهرم توسط مواضع کوتاه است.

توجه کنید که نرخ تأمین بیت‌کوین به مدت ۸ ساعت در تاریخ ۲۲ فوریه به طور کوتاهی منفی شد و آخرین بار بالای ۰.۰۲٪ (یا ۱.۳٪ در ماه) قرار گرفت که نشان‌دهنده کمبود تقاضا برای خریداران با اهرم (لنگ) است. بااین‌حال، نوسانات در نرخ تأمین به‌عنوان تجارت با سود توسط سازندگان بازار رخ می‌دهد که از زمان‌های مشخص خاص بهره می‌برند.

تقاضای سرمایه‌گذاران خرده‌فروش برای بیت‌کوین، یک نشانگر دیرینه است برای تأیید اینکه غیبت تقاضا برای خریداران با اهرم به طور دقیق وضعیت بازار را بازتاب می‌دهد، باید اطلاعات را با سایر نشانگرها مقایسه کرد، مانند تقاضای استیبل‌کوین‌ها در چین که یک نشانگر مهم برای ورود یا خروج خرده‌فروش از بازارهای رمزارز است.

حریم نقد پایدار دلار آمریکا در مقابل نرخ رسمی یوان در چین از تاریخ ۱۲ فوریه سطح قوی بالایی بالاتر از ۲٪ را حفظ کرده است و اخیراً به بیش از ۳.۵٪ رسیده است. این به‌عنوان یک پراکسی قابل‌اعتماد برای ورود پول خرده‌فروش به رمزارزها عمل می‌کند.

بااین‌حال، نمی‌توان انکار کرد که آخرین بار که نرخ تأمین بیت‌کوین به مدت ۸ ساعت بالاتر از ۰.۰۳٪ (۱.۹٪ در ماه) قرار گرفت، در تاریخ ۲ ژانویه بود؛ بنابراین، تاجران خرده‌فروشی که از اهرم استفاده می‌کردند، به طور کامل ۳۰٪ افزایش قیمت از ۴۰٬۰۰۰ دلار تا ۵۲٬۲۰۰ دلار در ۳۰ روز پیش از ۲۰ فوریه را از دست دادند.

روند جستجوهای گوگل برای ‘خرید بیت‌کوین’ عدم توجه تجار خرده‌فروش را به‌رغم افزایش اخیر قیمت تأیید می‌کند. از طرف دیگر، این اطلاعات شواهدی را ارائه می‌دهد که ورود قابل امکان موج جدیدی از سرمایه‌گذاران به دلیل ترس ازدست‌دادن فرصت وجود دارد.

اوج علاقه در پنج سال گذشته در هفته‌ای که در تاریخ 9 ژانویه 2021 خاتمه یافت، پس از آنکه قیمت بیت‌کوین در دو ماه گذشته 150٪ افزایش یافته بود. این نشان می‌دهد که عدم تقاضا برای حق بلندمدت از طریق قراردادهای آتی بیت‌کوین، ناشی از احساس خرسی یا کمبود علاقه از سوی مشتریان خرده‌فروشی نیست. در پایان، نرخ کمی منفی برای تامین مالی قراردادهای آتی بیت‌کوین، نباید موجب نگرانی بیش از حد سرمایه‌گذاران خریداری شود.

این مطلب فقط ترجمه از منبع ذکر شده (cointelegraph) می باشد و هیچ مسئولیت بر عهده این وب سایت نمی باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات

ویدیوهای مرتبط

محاسبه‌گر سود

بیت کوین

هش‌ریت (TH)

درآمد برای 1 روز با در نظر گرفتن هزینه استخر
BTC = USD
ساعت
روز
هفته
ماه

بزودی …